Winter Blues

DSC_0066

I am starting the new year with a lot of blue and two of my best buys of the season: a pair of dark-blue coated jeans and the most beautiful sparkling jumper.

I have long been looking for a jumper with glitter in it, but most of the pieces I came across looked rather cheap, and the glitter was often only paint which I did not trust to last very long. So when I found this night blue wool jumper, knit with glitter thread, I fell in love immediately.

The jeans were another lucky buy – I already had them in black and I loved the cut and the material so much that I bought them in dark blue as well.

Tip: One huge advantage of coated jeans is that the material holds of the rain and does not get soaked like denim does – perfect for unpredictable and often wet winter weather.

For this look, I styled the jumper and trousers rather casually by adding a light trench coat, brown boots, and a patterned silk scarf. The white bucket bag lightens up the colour scheme of the outfit and matches the white elements of the scarf.
However, both jumper and trousers would also be perfect for a more dressed-up evening look – for example with a blazer and a pair of high heels.

• • •

Das neue Jahr beginnt mit ganz viel Blau und zwei meiner besten Käufe der Saison: Ein Paar dunkelblaue beschichtete Hosen und der schönste aller Glitzerpullover.

Ich habe lange nach einem Pulli mit Glitzerelementen gesucht, doch die meisten, die ich gefunden  habe, sahen recht billig aus und das Glitzernde beziehungsweise Glänzende war oft nur Farbe, von der ich nicht glaubte, dass sie lange halten würde. Als ich diesen Pullover, der mit Glitzerfäden gestrickt ist, entdeckte, habe ich mich deshalb sofort verliebt.

Die Hosen waren ebenfalls ein Glücksfall – ich hatte das gleiche Paar bereits in Schwarz und mochte den Schnitt und das Material so sehr, dass ich sie auch noch in Dunkelblau gekauft habe.

Tipp: Ein grosser Vorteil von beschichteten Hosen ist, dass das Material Regen abhält und nicht so durchtränkt wird wie Jeans – perfekt für unberechenbares und oft nasses Winterwetter.

Für diesen Look habe ich den Pullover und die Hosen eher lässig gestylt, mit einem leichten Trenchcoat, braunen Stiefeletten und einem Seidentuch. Die weisse Bucket Bag hellt die Farbkombination ein wenig auf und passt zu den weissen Elementen des Tuchs.
Sowohl Pulli als auch Hose sind allerdings auch perfekt für ein schickeres Abendoutfit – zum Beispiel mit einem Blazer und Absatzschuhen.

newwDSC_0077DSC_0067DSC_0048DSC_0079newDSC_0042DSC_0078DSC_0089DSC_0046

Outfit Details

Jumper/ Pullover: Massimo Dutti (similar/ähnlich: vero moda, topshop)
Trench Coat: Boysen’s
Trousers/ Hose: Mango (sale!)
Bag/ Tasche: Mango (similar/ähnlich)
Scarf/ Tuch: Souvenir
Boots/ Stiefeletten: Dosenbach

___________________________________________________________

How do you like this look? And what were your best buys of the season so far? I am looking forward to reading your comments and wish you a lovely weekend! 🙂

Take care and see you soon

• • •

Wie findet ihr diesen Look? Und was waren eure besten Käufe der Saison bis jetzt? Ich freue mich darauf eure Kommentare zu lesen und wünsche euch ein schönes Wochenende! 🙂

Macht’s gut und bis bald

Screenshot at Sep 28 22-50-00

2 thoughts on “Winter Blues”

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s